fredag 16. januar 2009

Endelig paa nett igjen.

Da er det en stund siden jeg har blogget, men det har vaert lite tilgang paa nett. Jeg er naa paa zanzibar, og har vaert her i fire dager naa. To i stonetown og to i nungwe, og naa er vi tilbake i stonetown igjen foer vi stikker til fastlandet igjen i morra.
Etter et par dager alene i Mombasa, tok jeg bussen ned til Dar es salaam. skulle egentlig ta 9 timer, men etter en motorstopp sa tok det jaggu meg 12 timer. Jeg moette en veldig hyggelig fyr som satt siden av meg paa bussen, saa han fiksa taxi og ringte kontaktpersonen fra Universitetet her nede, slik at de viste hva som skjedde. Deretter bar det over til YMCA, hvor vi bodde de foerste dagene. Skal si det var litt annerledes enn det hotellet som vi bodde paa i mombasa. Det var tre etasjer. Men kun en dusj som virka, samt to doer. Og slik skaper ofte store koer. Rommet besto av to senger med myggnett og ei vifte. saa det var rimelig enkelt...hehe.
Deretter gikk turen til Zanzibar hvor vi i Stonetown ligger 7 stk paa samme rom, saa det blir lite med privatliv for aa si det slik.
Stonetown er en utrolig spesiell by, som er veldig arabisk inspirert, og 90% av innbyggerne er muslimer. Gatene her er en opplevelse i seg selv hvor vi allerede har gaatt oss bort flere ganger. Men det er verdt et besoek.
Deretter skulle vi ha to dager med ferie paa nordsiden av oya. Der var det knall, men lange hvite strender, veldig idyllisk, men standaren heretter gaar nok bare nedover. Men i Nungwi moette jeg igjen han fra bussen, siden han jobbet der, saa det var greit aa komme litt vekk fra gruppa paa 31 stk. Vi klarte ogsaa aa faa med oss en fest der oppe, hvor vi saa klart ble igjen til siste slutt.
Dette ble en litt rotete innlegg, men blir rimelig frustrert av dette nettet som gaar saa tregt, samt at det ikke er noen bokstaver paa tastaturet, saa jeg maa proeve aa gjette meg frem...hehe.
Men skal proeve aa komme meg paa nett igjen naar vi kommer tilbake til fastlandet.

1 kommentar:

  1. Savner oppdateringer, har dere forvillet dere bort fra internettilgang? ;)

    SvarSlett